Winnaar pitch Tegenlicht Meet Up

Drie lokale ondernemers met pit hadden zich aangemeld om te komen pitchen tijdens de Tegenlicht Meet Up “de eerlijke onderneming” Ze vertelden waarom en hoe zij kiezen voor eerlijke handel. Thumbs up voor Michel Bogert van Hempie, Michael Kahsay met zijn startup Abigail en Susanne van Raaij met haar grote succes Biobite LKKR, Eerlijk & […]

Drie lokale ondernemers met pit hadden zich aangemeld om te komen pitchen tijdens de Tegenlicht Meet Up “de eerlijke onderneming” Ze vertelden waarom en hoe zij kiezen voor eerlijke handel. Thumbs up voor Michel Bogert van Hempie, Michael Kahsay met zijn startup Abigail en Susanne van Raaij met haar grote succes Biobite LKKR, Eerlijk & Stoer”!!

dsc_0051
Michel Bogert van Hempie is zijn winkel begonnen als een “eco concept store” 2 jaar gelden heeft hij het concept aangepast naar alleen een hennepwinkel, omdat hij erachter kwam dat hennep een van de meest duurzame grondstoffen is voor textiel, voeding, bio plastic de bouw en medicijn. Met zijn winkeltje In de Kapelstraat, Bussum wil hij laten zien wat voor producten er zoal verkrijgbaar zijn. Michel onderneemt zo duurzaam mogelijk, Fairtade sluit hier natuurlijk precies op aan. Helaas hebben de meeste producten geen fairtrade logo, maar het is veelal niet nodig. Immers de meeste producten zijn lokaal en veelal BIO. Zijn winkel heeft een duidelijke missie: hennep promoten als een duurzaam gewas, als grondstof voor gezonde producten welke goed passen in een bio-based economy. Zie ook: Hempie

dsc_0052
Michael Kahsay was de publieks favoriet en daarmee winnaar van deze Tegenlicht Meet Up. Hij wil met zijn startup Abigail en eerlijke priijs geven voor koffiebonen, door de bonen direct bij de koffieboeren in te kopen. Ook wil hij workshops gaan geven hoe mensen zelf thuis koffiebonen kunnen roosteren. Slow coffee!

dsc_0063
Susanne De Raaij: “De natuur bestaat al miljarden jaren. Koek al duizenden jaren. Dus is er nog iets nieuws aan Biobite? Ja, want consumenten blijkens telkens aangenaam verrast te zijn. De niet-zo-(eco)voedingsbewuste consument zegt vaak: “O, maar dit is wel lekker! Is er niet stiekem toch een schep suiker ingedaan?” Ook de biologisch georiënteerde consument ervaart Biobite als een vernieuwing. “Eindelijk wat anders in het koelversschap van de ecowinkel! En het ziet er niet zo saai, grijs en verantwoord uit.” Inderdaad, Biobite zweeft en preekt niet, maar is vrolijk en recht-voor-zijn-raap: “Lekker kauwen, anders begrijpt je lichaam niet dat het goed gegeten heeft.” Zie ook: Biobite

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *